Általános Szerződési Feltételek - ÁSZF
ÁLTALÁNOS SZERZŐDÉSI FELTÉTELEK
TARTALOMJEGYZÉK
- ÁLTALÁNOS RENDELKEZÉSEK
- ÜZEMELTETŐI ADATOK
- A SZERZŐDÉS NYELVE, FORMÁJA
- SZÁMLÁZÁS
- TERMÉKEKRE VONATKOZÓ INFORMÁCIÓK
- A VÁSÁRLÁS MENETE, MEGRENDELÉS
- RENDELÉS FELDOLGOZÁSA
- REGISZTRÁCIÓ, FELHASZNÁLÓI FIÓK
- ELHAGYOTT KOSÁR
- PROMÓCIÓK, KUPON BEVÁLTÁS, TÖRZSVÁSÁRLÓI KUPONOK
- ADATBEVITELIHIBÁK JAVÍTÁSA
- SZÁLLÍTÁS MÓDJAI
- FIZETÉSI MÓDOK
- KELLÉKSZAVATOSSÁG, TERMÉKSZAVATOSSÁG, JÓTÁLLLÁS VAGYIS GARANCIA
- A VÁSÁRLÁSTÓL VALÓ ELÁLLÁSI/FELMONDÁSI JOG
-
AZ ELADÓ KÖTELEZETTSÉGEI A FOGYASZTÓ ELÁLLÁSA ESETÉN
-
A FOGYASZTÓ KÖTELEZETTSÉGEI ELÁLLÁSA VAGY FELMONDÁSA ESETÉN
-
TERMÉKVISSZAKÜLDÉS MENETE
-
AZ ELÁLLÁSI JOG AZ ALÁBBI ESETEKBEN NEM GYAKOROLHATÓ
-
ELÁLLÁSI/FELMONDÁSI NYILATKOZAT-MINTA
- SZEMÉLYISÉGI JOGOK VÉDELME
- SZERZŐI JOGOK
- FELELŐSSÉGKORLÁTOZÁS
- FOGALMAK
- PANASZKEZELÉS
ÁLTALÁNOS RENDELKEZÉSEK
1/1. A www.zemse.hu (továbbiakban: „zemse Webshop”) weboldal üzemeltetője, a ZEMSE Design Bt. ezúton hívja fel valamennyi látogatójának figyelmét, hogy amennyiben a weboldalt tovább kívánja használni, vagy a weboldalon keresztül fogyasztója kíván lenni a weboldal üzemeltetőjének, úgy figyelmesen olvassa el a mindenkor hatályos Általános Szerződési Feltételeket (továbbiakban: ÁSZF), valamint az Adatvédelmi Szabályzatot. Továbbá, kizárólag abban az esetben használja tovább a weboldalt és kizárólag abban az esetben vegye igénybe/rendelje meg a weboldal üzemeltetőjének weboldalon keresztül elérhető szolgáltatásait és/vagy Termékeit, amennyiben az ÁSZF minden pontjával egyetért, és kötelező érvényűnek tekinti magára nézve, valamint az Adatvédelmi Szabályzatot megértette és elfogadta.
1/2. Tekintettel arra, hogy a hatályos Polgári Törvénykönyv 6:78. § 1. bekezdése szerint az általános szerződési feltétel akkor válik a szerződés részévé, ha alkalmazója lehetővé tette, hogy a másik fél annak tartalmát a szerződéskötést megelőzően megismerje, és ha azt a másik fél elfogadta. A Weboldal Üzemeltető kinyilvánítja, hogy felhívja leendő ügyfelei figyelmét arra, hogy a mindenkor hatályos általános szerződési feltételek elérhetőek a zemse.hu weboldalon.
1/3. Ügyfél a Weboldal további használatával, különösen a Weboldalon keresztül történő megrendeléssel, vagy a weboldalra történő regisztrációval kijelenti, hogy a mindenkor hatályos általános szerződési feltételeket megismerte, megértette, és magára nézve kötelezően elfogadta.
1/4. A webáruházban található termékek mellett feltüntetett árak forintban értendőek és 27% áfát tartalmazzák.
A termék ára nem tartalmazza a szállítási költséget! Csomagolási költséget nem számítunk fel!
1/5. Korlátozottan cselekvőképes személyek (14 és 18 év közötti látogatók) regisztrációjához és vásárlásához a szülő vagy törvényes képviselő jóváhagyása szükséges. Cselekvőképtelen felhasználók (14 év alatti gyermekek) helyett a szülő vagy törvényes képviselő járhat el!
A Megrendelő az Üzletszabályzat elfogadásával nyilatkozik arról, hogy nagykorú.
Üzemeltetői adatok
Cég neve: ZEMSE Design Bt.
Székhelye: 1111 Budapest, Bertalan Lajos u. 19. fszt. 3.
Panaszkezelési cím: 1111 Budapest, Bertalan Lajos u. 19. fszt. 3.
Adószám: 20615637-2-43
Cégjegyzékszám: 01-06-797258
Számlavezető bank: Kereskedelmi és Hitelbank Zártkörűen Működő Részvénytársaság, röviden K&H Bank
Bankszámlaszám: 10400872-50526871-89671007
Internet cím: www.zemse.hu
E-mail: info@zemse.hu
Tárhelyszolgáltató:
ShopRenter.hu Kft.
Székhelye: 4028 Debrecen, Kassai út 129.
Elérhetősége: +36 1 234 5012, info@shoprenter.hu
Adatvédelmi nyilvántartási azonosító:
- hírlevél küldés céljából: NAIH-90597/2015.
- webáruház üzemeltetéséhez: NAIH-90596/2015.
Ügyfélszolgálat elérhetőségei
Telefonon:
Munkanapokon 10 - 19 óráig.
+36 (30) 799 04 98 vagy +36 (30) 826 52 09 telefonszámokon. (A hívás nem emelt díjas)
E-mailben vagy üzenetben:
E-mail cím: info@zemse.hu
vagy a Kapcsolat menüponton keresztül.
Az ilyen úton érkező e-mail-ekre, üzenetekre Szolgáltató az érkezéstől számított 2 munkanapon belül válaszol.
A SZERZŐDÉS NYELVE, FORMÁJA
A honlap felhasználásával elfogadja ezeket az általános eladási feltételeket. Jelen eladási feltételek alapján elektronikus úton létrejött szerződés nem minősül írásbeli szerződésnek, ezáltal nem kerül iktatásra és utólag papíralapon nem válik hozzáférhetővé. A szerződés nyelve magyar.
TERMÉKEKRE VONATKOZÓ INFORMÁCIÓK
A honlapon kínált termékek a Női ékszerek, lakberendezési tárgyak valamint ajándékutalvány. Mindegyik termékhez hozzá van csatolva a következő információ:
A termék neve
A termék fényképe/fényképei
A termék leírása
A rendelkezésre álló méretek és színskála*
Felhasznált anyagok
Ár (forintban)
*ZEMSE nagy erőfeszítést tesz annak érdekében, hogy bemutassa az ékszerek valóságos színeit. Ennek ellenére, a színek ami a képernyőn láthatóak, eltérőek lehetnek a monitor minősége és színbeállításaitól függően. Ebben az értelemben a ZEMSE nem tudja garantálni, hogy a megjelenített színek a monitoron pontosan tükrözik a valóságot.
Az akciós ajánlatok, árengedmények és egyéb kedvezmények a feltüntetett időpontig, vagy a készlet erejéig érvényesek.
Hasonlóképpen, a ZEMSE megtesz mindent annak érdekében, hogy a honlapján megjelenő információ teljes, valóságos és egyben pontos is legyen. Ha hiba van bármilyen információban, a ZEMSE azonnal intézkedik a hiba kijavítása érdekében.
A VÁSÁRLÁS MENETE, MEGRENDELÉS
A Termék kiválasztása
A honlapon szereplő termékeket böngészheti termékkategóriák (ékszer azonbelül: fülbevaló, nyaklánc, karperec, gyűrű és lakberendezés azonbelül: órák, füzetek, kiegészítők, tálca valamint ajándékutalvány) illetve kollekciók szerint. Az egyes termékekre kattintva találja a termék fotóját, cikkszámát, leírását, méretét, árát. Önnek vásárlás esetén a honlapon szereplő árat kell megfizetnie, ami nem tartalmazza a szállítás díját.
Kosárba helyezés
A Termék kiválasztása után a „Kosárba rakom“ gombra kattintva helyezhet tetszőleges számú terméket a kosárba (anélkül, hogy ezzel vásárlási- vagy fizetési kötelezettsége keletkezne, mivel a kosárba helyezés nem minősül ajánlattételnek.
A kosárba helyezés után a felső menüsorban lévő „Tasak“ ikonnál megjelenik a kosárba helyezet termék mennyisége. Kosárba helyezés után lehetősége van tovább böngészni az oldalt. Ha a „Tasak“ ikonhoz viszi a kurzort, akkor egy kis ablak jelenik meg, amiben fel van tüntetve a kosárba helyezett termékek száma, illetve a „Kosár“ és a „Pénztár“ gomb.
Ha már nem kíván további termékeket a kosárba helyezni, akkor kattintson a „Kosár“ gombra!
Kosár megtekintése
A holnap böngészése során bármikor ellenőrizheti a kosár tartalmát a „Tasak“ ikonra kattintva. Itt lehetősége van eltávolítani terméket/termékeket a „Törlés“ gombbal, vagy a termék/termékek darabszámát módosítani. Amennyiben töröl vagy darabszámot módosít, a kosár ennek megfelelően frissül.
A „Kosárban“ fel van tüntetve a kosárba helyezett termék/termékek képe, neve, egységára, mennyisége, összege. A bruttó végösszeg, a várható szállítási díj, valamint a „Vásárlás folytatása“ és a „Tovább a pénztárba“ gomb. A „Kosár“ megtekintése után is van lehetősége tovább böngészni az oldalt a „Vásárlás folytatása“ gombbal vagy a termékkategóriák/kollekciókra kattintva.
Amennyiben nem kíván tovább böngészni és termékeket kiválasztani, kosárba helyezni, úgy a „Tovább a pénztárba“ gomb lenyomásával folytathatja a vásárlást.
Adatok megadása
A „Tovább a pénztárba“ gombra való kattintás után az ún. checkout felületre érkezik az Ügyfél. A checkout felület két részből áll. Bal oldalon található egy folyamat jelző vonal, amin az „Elérhetőség“, „Szállítás“, „Fizetés“ és az „Összegzés“ részek vannak kiemelve. Ezekre a pontokra mindig visszaléphet, ahogy halad az „Összegzés“ felé.
Ez alatt helyezkedik el a Hol érhetünk el? rész, itt adhatja meg az adatait, vagyis az e-mail címét, a Vezeték és Keresztnevét ill. a telefonszámát.
A „Bejelentkezés“ gombra kattintva lehetősége van bejelentkezni a fiókjába, ill. regisztrálnia. Regisztrálni nem kötelező, leadhatja a rendelését Vendégként is.
Bal oldalon található még a hírlevélre feliratkozás, amennyiben szeretne feliratkozni a ZEMSE hírlevelére a jelölő négyzetet kipipálhatja. (Lsd. Adatkezelési tájékoztató/szabályzat Hírlevélre vonatkozó része)
A felület jobb oldalán a Rendelés összesítése jelenik meg. Itt lehetősége van az Ügyfélnek visszalépni a Kosárba, ha pl módosítani szeretné a termékek mennyiségét. A Kupon megadása mezőbe kuponkódot adhat meg, amit a „Beváltás“ gombra kattintva érvényesíthet. (Erről bővebben az ÁSZF - PROMÓCIÓK, KUPON BEVÁLTÁS, TÖRZSVÁSÁRLÓI KUPONOK részében olvashat)
Az adatok helyes megadása után a „Tovább a szállítási módokhoz“ gombra kattintva a Szállítás felületre érkezik az Ügyfél. Itt módosíthatók a kapcsolattartásra szolgáló adatok, e-mail cím. Továbbá itt választhat a különböző szállítási módokból: FoxPost csomagautomata vagy házhozszállítás; Személyes átvétel. (Erről bővebben az ÁSZF - Szállítás módjai részében olvashat).
Mind a három opció mellett látható a szállítás költsége, ami megjelenik az összesítés részen is miután az Ügyfél kattintással kiválasztotta a számára a legmegfelelőbbet.
Amennyiben a FoxPost házhozszállítást választja lenyílik a szállítási adatok megadására szolgáló ablak. Itt a következő adatokat kell megadni: Irányitószám, Város, Cím (utca, házszám), Emelet, ajtó, egyéb. Amennyiben a FoxPost csomagautomatát választja lenyílik az automata kiválasztására szolgáló ablak. Itt az irányítószám, város vagy az automata neve alapján megjelenik az automata a térképen vagy a legördülő menüben. Az Önnek megfelelő automatát kiválaszthatja a legördüllő menüben a „Kiválasztom“ gombbal, ekkor zöld felugró ablakban visszajelzést kap, hogy az átvevő pont kiválasztásra került, valamint az automata díja megjelenik a rendelés összesítésénél. Vagy a térképen is kiválaszthatja az Önnek legkényelmesebben megközelíthető automatát.
A „Tovább a fizetési módokhoz“ gombra kattintva a Fizetés felületre érkezik meg. Itt választhat a különböző fizetési módokból: Banki átutalás (előre utalás); Kártyás fizetés; SumUp fizetési link; Készpénzes fizetés. (Erről bővebben az ÁSZF - FIZETÉSI MÓDOK részben olvashat). Ezen a felületen kell továbbá megadnia a Számlázási címet is. Az adatok helyes megadása után a „Tovább az összegzéshez“ gombra kattintva a Rendelés összegzése oldalra jut.
Rendelés összegzése
Ezen a felületen láthatóak a rendelés részletei. Vagyis:
Adatok,
mint Elérhetőség, Szállítás és a Fizetés. (Az itt megadott adatok még mindig módosíthatóak).
Termékek,
Termék mennyisége, megnevezése, ára
Megjegyzés a rendeléshez
Amennyiben szeretne, itt írhat megjegyzést, pl telefonon egyeztetett részleteket stb.
Összegzés:
Összeg
Termékek összege
Szállítás módja, ára
Fizetés módja, ára
Amennyiben van Beváltott kuponkód, kedvezmény mértéke
valamint a fizetendő bruttó végösszeg, az ÁSZF és az Adatvédelmi szabályzat elfogadására alkalmas négyzet, amit ki kell pipálni a rendelés leadásához. Ezzel kijelenti, hogy elolvasta és elfogadja az ÁSZF-ben leírtakat.
Rendelés véglegesítése
Amennyiben mindent rendben talált a „Megrendelem“ gombra kattintva adhatja le/zárhatja le rendelését. A „Megrendelem“ gomb lenyomásával, valamint az ÁSZF elfogadásával tudomásul veszi, hogy ajánlatát megtettnek kell tekinteni és nyilatkozata (rendelése visszaigazolása esetén) fizetési kötelezettséget von maga után.
A gomb lenyomása után az ún. Success oldalra érkezik, ahol megköszönjük rendelését. Ezen az oldalon lehetősége van elmenteni a megadott adatait, amihez márcsak egy egyedi jelszót kell megadnia, valamit elfogadnia az ÁSZF-et, és a „Regisztráció“ gombra kattintani. (Regisztrációs fiókról lsd bővebben ÁSZF - Regisztráció, felhasználói fiók részt)
Automata e-mail
A rendelés leadásával egyidejűleg kap egy automata üzenetet a megadott e-mail címre, melyben tájékoztatjuk, hogy ez egy automata üzenet, valamint, hogy hamarosan visszaigazoljuk rendelését. Ez az üzenet annak tényét rögzíti, hogy rendelése a honlapon keresztül beérkezett hozzánk, ez az automata levél nem minősül ajánlatának elfogadásának.
Továbbá ebben az üzenetben láthatja rendelése részleteit: rendelése idejét, rendelés számát, kapcsolattartási adatait, szállítási és számlázási adatait, megrendelt termék/termékek nevét, mennyiségét, árát, szállítás módját, költségét, fizetés módját, a fizetendő végösszeget. Amennyiben beváltott kupont/ ajándékutalványt a kedvezmény mértéke is feltűntetésre kerül, illetve levonásra kerül a végösszegből.
Visszaigazoló e-mail
Rendelését a megadott e-mail címen a lehető legrövidebb időn belül visszaigazoljuk. A szerződés akkor jön létre, mikor visszaigazoljuk ajánlatát, vagyis Ön számára hozzáférhetővé válik a második e-mailünk levelezőrendszerében.
Amennyiben személyes átvételt állított be e-mailben vagy telefonon keresni fogjuk, hogy mikor és hol szeretné átvenni megrendelését.
Ha a fizetési módok közül a banki átutalást választotta, az utaláshoz szükséges adatokat a visszaigazoló e-mail fogja tartalmazni.
Ha a fizetési módok közül a SumUp fizetési linket választotta, akkor a fizetéshez szükséges linket e-mailben fogjuk kiküldeni Önnek a rendelés visszaigazolása után. A SumUp elektronikus fizetéseket lebonyolító szolgáltatás, amivel kényelmesen és biztonságosan lehet bankkártyával fizetni. A fizetési linket a rendelés visszaigazolása után e-mailben küldjük ki Ön számára. A SumUp biztonságos weboldalán erősítheti meg a fizetést.
RENDELÉS FELDOLGOZÁSA
- Az Üzemeltető köteles a Fogyasztó megrendelésének megérkezését a Fogyasztó felé elektronikus úton haladéktalanul visszaigazolni. Amennyiben e visszaigazolás a Fogyasztó megrendelésének elküldésétől számított - a szolgáltatás jellegétől függő elvárható időn belül -, de legkésőbb 48 órán belül a Fogyasztóhoz nem érkezik meg, a Fogyasztó mentesül az ajánlati kötöttségtől, vagy a szerződéses kötelezettségek alól (2001. évi CVIII. tv. 6. § (2) bekezdés).
- A leadott megrendelést követően Üzemeltető rendszere először egy automata üzenetet küld a megrendelés elküldéséről a Fogyasztó számára, amely nem minősül visszaigazolásnak.
- A megrendelések feldolgozása, munkanapokon, hétfőtől-péntekig 9:00-17.00 óráig történik. Az ezt követően, vagy szombaton és vasárnap, vagy munkaszüneti napokon beérkezett megrendelések feldolgozása a következő munkanapon kezdődik meg. A beérkezett megrendelések a vonatkozó teljes vételár kifizetését követő 2 munkanapon belül csomagolásra és átadásra kerülnek a szállítást végző Partner számára, amennyiben a megrendelt Termék(ek) raktáron van(nak). Tekintettel arra, hogy az Üzemeltető a megrendelések feldolgozását nem automatikusan végzi, így a visszaigazolás sem automatikusan történik. Ezért megtörténhet az a nem kívánt eset, hogy a Fogyasztó megrendelésének visszaigazolása 48 órán túl történik meg. Ebben az esetben a Fogyasztó mentesül az ajánlati kötöttségtől, és ha a megrendelt Termékre nem tart igényt, úgy számára az általa megfizetett vételár és egyéb díjak teljes egészében visszajárnak.
- A megrendelés befogadásáról, elfogadásáról, a teljesítés megkezdéséről, a várható szállítási határidőt is tartalmazó, az automatikus tájékoztató üzenettől formailag különálló értesítést küld az Üzemeltető a Fogyasztó számára, amely visszaigazolásnak minősül.
- Üzemeltető fenntartja a jogot a
a) megrendelés visszautasítására (törlésére), vagy a
b) már visszaigazolt megrendelések visszautasítására részben, vagy teljes egészében. Részben történő teljesítés visszautasítására kizárólag a Fogyasztóval történő egyeztetést követően kerülhet sor.
- A megrendelés, vagy annak visszaigazolása akkor tekintendő az Üzemeltetőhöz, illetőleg a Fogyasztóhoz megérkezettnek, amikor az számára hozzáférhetővé válik (2001. évi CVIII. tv. 6. § (3) bekezdés).
- Fogyasztó kizárólagos felelőssége a szállítási adatok pontos megadása.
- Üzemeltető ugyanakkor fenntartja magának a jogot arra, hogy a Fogyasztó megrendelés során megadott adatainak valódiságáról meggyőződjön, és amennyiben az abban foglalt adatok valódisága kétséges, megkérdőjelezhető, vagy értelmezhetetlen, úgy a megrendelést visszautasítsa (törölje), és/vagy a Fogyasztó megadott kapcsolati adatain keresztül – az Adatvédelmi és Adatbiztonsági Szabályzat szerint – felvegye a kapcsolatot a Fogyasztóval az adatok egyeztetése céljával.
- Üzemeltető a szállítási adatok pontatlanságából bekövetkező károkért felelősséget nem vállal.
REGISZTRÁCIÓ, FELHASZNÁLÓI FIÓK
A megrendelését a Weboldal látogatójaként, vendégként, vagy a weboldalra regisztrált felhasználóként is megteheti.
Amennyiben beregisztrál, úgy a következő adatok valós megadása szükséges: felhasználónév, vezetéknév, keresztnév, e-mail, telefonszám, postacím. Ezen adatok megadása a vásárlás megkönnyítését szolgálja.
ELHAGYOTT KOSÁR
Ha terméket tesz a kosarába és kitöltötte az adatait (név, e-mail cím) de nem ad le rendelést, rövid idő elteltével kosárelhagyó e-mailt kap. A kosárelhagyó e-mailben az e-mail kiküldésének pillanatában a kosarában megtalálható termékek vannak megjelenítve névvel, képpel, árral. Kattintásra visszakerül a kosarához, ahol ha kivánja módosíthatja a kosár tartalmát illetve befejezheti a rendelését. Amennyiben nem kivánja megrendelni a termékeket lehetősége van a kosár tartalmát törölni.
A kosár tartalma automatikusan törlődik 30 nap elteltével. Ugyanarról az elhagyott kosaráról nem kap újabb értesítőt.
Az itt megadott adatokat, e-mail címet a ZEMSE nem használja egyéb célokra, különösen marketing célokra, kivéve, ha már elfogadta a hírlevélre való feliratkozást és adatait önként megadta. (Lsd. Adatkezelési tájékoztató/szabályzat Hírlevélre vonatkozó része)
PROMÓCIÓK, KUPON BEVÁLTÁS, TÖRZSVÁSÁRLÓI KUPONOK
A ZEMSE egyedi azonosító kóddal ellátott kuponokat bocsájthat ki vagy részt vehet promócióban (pl JOY-Napok). A kuponok a Webáruházban megvásárolható termékek vételára vonatkozásában százalékos mértékű, fix összegű kedvezményre, felajánlott ajándék termékre vagy ezek kombinációjára jogosíthatnak. A fix összegű kupon esetében feltüntettet összeg minden esetben bruttó értékben és forintban értendő.
Kuponok beváltása online
A "Tovább a pénztárba" gombra kattintva az ún. checkout felületen megtalálható kuponkód megadására szolgáló beviteli mezőbe tudja beírni. A beírást követően a „Beváltás” gombra kattintással váltható be a kupon. Kupon beváltása esetén a végösszeg módosul, levonásra kerül a kupon értéke vagy a kedvezmény mértéke.
Egyszerre csak egy kupon érvényesíthető. FONTOS a kupon beváltásakor pontosan kell megadni a kuponkódot! A kupon beírásakor a kupon karaktereit kell beírni figyelve a kis és nagybetűkre! A kuponkódot célszerű másolással beilleszteni a megadott mezőbe, ekkor figyeljen, hogy se a kuponkód elé, se a kuponkód mögé ne másoljon szóközt.
Törzsvásárlói kuponok
A ZEMSE hűséges vásárlóinak Törzsvásárlói kupont ajándékoz, mely egy 10%-os kedvezményre jogosítja fel az Ügyfelet. A Törzsvásárlói kuponnak nincs lejárati dátuma és bárhányszor felhasználható. A Törzsvásárlói kuponhoz a ZEMSE egy egyedi VIP kódot generál és az Ügyfél által megadott névre és e-mail címre kerül kiállításra.
Törzsvásárlói kuponok beváltása online
A "Tovább a pénztárba" gombra kattintva az ún. checkout felületen megtalálható kuponkód megadására szolgáló beviteli mezőbe tudja beírni. A beírást követően a „Beváltás” gombra kattintással váltható be a kupon. Kupon beváltása esetén a végösszeg módosul, levonásra kerül a 10% kedvezmény.
A Törzsvásárlói kupon nem vonható össze más promócióval, egyszerre csak egy kupon érvényesíthető. FONTOS a kupon beváltásakor pontosan kell megadni a kuponkódot! A kupon beírásakor a kupon karaktereit kell beírni figyelve a kis és nagybetűkre! A kuponkódot célszerű másolással beilleszteni a megadott mezőbe, ekkor figyeljen, hogy se a kuponkód elé, se a kuponkód mögé ne másoljon szóközt.
ADATBEVITELIHIBÁK JAVÍTÁSA
A rendelés bármely szakaszában és a megrendelés Szolgáltató részére való elküldéséig a Webáruházban bármikor lehetősége van az adatbeviteli hibák javítására a megrendelési felületen (pl. termék törlése a kosárból a „Törlés” feliratra kattintva). Adatai kitöltésénél is bármikor visszaléphet az előző felületre (böngészőben a vissza gombra kattintva), illetve az ún. Checkout felületen található folyamat ábrán („Elérhetőség“, „Szállítás“, „Fizetés“ és az „Összegzés“) kattintva, valamint a már megadatott adatok mellett található „Módosítás“ gombra klikkelve.
Ha rendelés leadása után észlel hibát az adataiban vagy a termék mennyiségében írjon levelet Ügyfélszolgálatunknak az info@zemse.hu e-mail címre, melyben megadja a javítani kívánt hibát, illetve a rendelés számát.
SZÁLLÍTÁS MÓDJAI
· 30 000 forint összértéket meghaladó vásárlás esetén a szállítás INGYENES, Magyarországon belüli szállításra!
· FoxPost csomagautomata: Csomagját az Ön által választott FoxPost automatába kerül kiszálításra. Ennek díja: Egységesen 1142 Ft előre utalással! (Magyarországon belül)
· FoxPost futárral: Csomagját a FoxPost munkatársai szállítják ki az Ön címére. Ennek díja: Egységesen 2400 Ft előre utalással! (Magyarországon belül)
· Személyes átvétel: A legközelebbi design vásáron - a vásárok időpontja a hírek menüpontban olvasható - vagy a PRIZMA Designer Store-ban, 1024 Budapest, Margit krt 73. (bejárat a Kis Rókus utcából)
· Szállítás EU-n belül : Csomagját a Magyar Posta munkatársai fogják kiszállítani. Csomagolás doboz, buborékos boríték.
Ennek díja: Egységesen 3215 Ft előre utalással! (EU-n belül)
· MPL csomagautomata: Csomagját a Vaterafutár ajánlata alapján az Ön által választott MPL csomagautomatából veheti át. Ennek díja a Vaterfutár árai alapján: Egységesen 1435 Ft előre utalással! (Magyarországon belül)
· MPL Posta Pont: Csomagját a Vaterafutár ajánlata alapján az Ön által választott MPL Posta Pont partnernél veheti át. Ennek díja a Vaterfutár árai alapján: Egységesen 2210 Ft előre utalással! (Magyarországon belül)
· MPL házhozszállítás: Csomagját a Vaterafutár ajánlata alapján Magyar Posta futárszolgálat munkatársai fogják kiszállítani Önnek. Ennek díja a Vaterfutár árai alapján: Egységesen 2470 Ft előre utalással! (Magyarországon belül
Külföldről leadott megrendelések szállítási költsége a MAGYAR POSTA Zrt. hivatalosan közzétett AKTUÁLIS DÍJSZABÁSA alapján kerül kiszámításra és válasz e-mail-ben tájékoztatjuk annak költségéről.
A Vásárlónak az átvételkor meg kell győződnie arról, hogy az általa megrendelt terméket szállították-e részére, illetőleg a kiszállított termék(ek) mennyiségben és szemmel láthatóan minőségben megfelel(nek) a megrendelésének. Esetleges kifogását a Vásárlónak haladéktalanul jeleznie kell a szállítónál (jegyzőkönyveztetni kell, amennyiben a csomagolás, esetleg maga a termék sérült!) és a vevőszolgálat felé.
Amennyiben a Vásárló az előzetesen egyeztetett megrendelésében szereplő kiszállított terméket nem veszi át, a sikertelen kiszállítás költsége is őt terheli, abban az esetben is, ha a szállítási táblázat alapján díjmentes volt.
FIZETÉSI MÓDOK
A megrendeléskor a Vásárló az alábbi fizetési módok közül választhat:
· SumUp fizetési link online bankkártyás fizetéssel
A SumUp elektronikus fizetéseket lebonyolító szolgáltatás, amivel kényelmesen és biztonságosan lehet bankkártyával fizetni. A fizetési linket a rendelés visszaigazolása után e-mailben küldjük ki Ön számára. A SumUp biztonságos weboldalán erősítheti meg a fizetést.
· Banki előreutalással
· Készpénzzel, a legközelebbi design vásáron - a vásárok időpontja a hírek menüpontban olvasható - vagy előre egyeztetett időpontban üzletünkben: PRIZMA Designer Store 1024 Budapest, Margit krt. 73 (bejárat a Kis Rókus 1. szám alatt)
· Bankkártyával, a legközelebbi design vásáron - a vásárok időpontja a hírek menüpontban olvasható - vagy előre egyeztetett időpontban üzletünkben: PRIZMA Designer Store 1024 Budapest, Margit krt. 73 (bejárat a Kis Rókus 1. szám alatt)
A “POSTAI UTALÁSSAL” történt utalást, nem áll módunkban elfogadni!!!
Készpénzzel történő befizetés teljesítése esetén a tranzakciós adó a vevőt terheli.
KELLÉKSZAVATOSSÁG, TERMÉKSZAVATOSSÁG, JÓTÁLLLÁS VAGYIS GARANCIA
KELLÉKSZAVATOSSÁG
Milyen esetben élhet Ön a kellékszavatossági jogával?
Ön az Eladó hibás teljesítése esetén a vállalkozással szemben kellékszavatossági igényt érvényesíthet a Polgári Törvénykönyv szabályai szerint.
Milyen jogok illetik meg Önt kellékszavatossági igénye alapján?
Ön - választása szerint-az alábbi kellékszavatossági igényekkel élhet:
Kérhet kijavítást vagy kicserélést, kivéve, ha az ezek közül az Ön által választott igény teljesítése lehetetlen vagy a vállalkozás számára más igénye teljesítéséhez képest aránytalan többletköltséggel járna. Ha a kijavítást vagy a kicserélést nem kérte, illetve nem kérhette, úgy igényelheti az ellenszolgáltatás arányos leszállítását vagy a hibát a vállalkozás költségére Ön is kijavíthatja, illetve mással kijavíttathatja vagy - végső esetben - a szerződéstől is elállhat.
Választott kellékszavatossági jogáról egy másikra is áttérhet, az áttérés költségét azonban Ön viseli, kivéve, ha az indokolt volt, vagy arra a vállalkozás adott okot.
Milyen határidőben érvényesítheti Ön kellékszavatossági igényét?
Ön köteles a hibát annak felfedezése után haladéktalanul, de nem később, mint a hiba felfedezésétől számított 2 hónapon belül közölni. Ugyanakkor felhívjuk a figyelmét, hogy a szerződés teljesítésétől számított 2 éves elévülési határidőn túl kellékszavatossági jogait már nem érvényesítheti.
Kivel szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét?
Ön a vállalkozással szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét.
Milyen egyéb feltétele van kellékszavatossági jogai érvényesítésének?
A teljesítéstől számított hat hónapon belül a kellékszavatossági igénye érvényesítésének a hiba közlésén túl nincs egyéb feltétele, ha Ön igazolja, hogy a terméket, illetve a szolgáltatást a ZEMSE vállalkozás nyújtotta. A teljesítéstől számított hat hónap eltelte után azonban már Ön köteles bizonyítani, hogy az Ön által felismert hiba már a teljesítés időpontjában is megvolt.
Vagyis a kellékszavatosság lényegében azt jelenti, hogy bármilyen termék eladásáról is legyen szó, az Eladó a termék hibájáért (pontosabban: a vásárláskor a termékben már meglévő hiba ok miatt bekövetkező hibáért) kellékszavatossági felelősséggel tartozik.
Az adásvételi szerződésekben az eladó ezen felelősségét csakis a termék olyan hibája alapozza meg, amely hibának az oka már megvan a termékben a vásárlás pillanatában is (szerelékekben pl karika), csak akkor még nem felismerhető (ezért nevezik rejtett vagy gyártási hibának).
Kérjük amennyiben valamilyen hibát észlel a termékben a lehető legrövidebb időn belül vegye fel velünk a kapcsolatot az info@zemse.hu e-mail címen. Kérjük továbbá, hogy csatoljon fotót a termékről és írja le, hogy mi történt, ez alapján gyorsabban és pontosabban tudunk segíteni Önnek. A terméket soha ne próbálja megjavítani! A nem megfelelő eszköz és a szakértelem hiányában javíthatatlanul károsíthatja a terméket!
TERMÉKSZAVATOSSÁG
Milyen esetben élhet Ön a termékszavatossági jogával?
Ingó dolog (termék) hibája esetén Ön - választása szerint - az 1. pontban meghatározott jogát vagy termékszavatossági igényt érvényesíthet.
Milyen jogok illetik meg Önt termékszavatossági igénye alapján?
Termékszavatossági igényként Ön kizárólag a hibás termék kijavítását vagy kicserélését kérheti.
Milyen esetben minősül a termék hibásnak?
A termék akkor hibás, ha az nem felel meg a forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek vagy pedig, ha nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal.
Milyen határidőben érvényesítheti Ön termékszavatossági igényét?
Termékszavatossági igényét Ön a termék gyártó általi forgalomba hozatalától számított 2 éven belül érvényesítheti. E határidő elteltével e jogosultságát elveszti.
Kivel szemben és milyen egyéb feltétellel érvényesítheti termékszavatossági igényét?
Termékszavatossági igényét kizárólag az ingó dolog gyártójával vagy forgalmazójával szemben gyakorolhatja. A termék hibáját termékszavatossági igény érvényesítése esetén Önnek kell bizonyítania.
A gyártó (forgalmazó) milyen esetben mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól?
A gyártó (forgalmazó) kizárólag akkor mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól, ha bizonyítani tudja, hogy:
- a terméket nem üzleti tevékenysége körében gyártotta, illetve hozta forgalomba, vagy
- a hiba a tudomány és a technika állása szerint a forgalomba hozatal időpontjában nem volt felismerhető vagy
- a termék hibája jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazásából ered.
A gyártónak (forgalmazónak) a mentesüléshez elegendő egy okot bizonyítania.
Felhívom figyelmét, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és termékszavatossági igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthet. Termékszavatossági igényének eredményes érvényesítése esetén azonban a kicserélt termékre, illetve kijavított részre vonatkozó kellékszavatossági igényét a gyártóval szemben érvényesítheti.
A termékszavatosság fogalma azt jelenti, hogy a vállalkozás által fogyasztónak eladott termék hibája esetén a fogyasztó követelheti a gyártótól, hogy a termék hibáját javítsa ki, vagy - ha a kijavítás megfelelő határidőn belül, a fogyasztó érdekeinek sérelme nélkül nem lehetséges - a terméket cserélje ki. A fogyasztó a hiba felfedezése után késedelem nélkül köteles a hibát a gyártóval közölni. A hiba felfedezésétől számított két hónapon belül közölt hibát késedelem nélkül közöltnek kell tekinteni. A közlés késedelméből eredő kárért a fogyasztó felelős.
A gyártót a termékszavatosság az adott termék általa történő forgalomba hozatalától számított két évig terheli. E határidő eltelte jogvesztéssel jár.
Kérjük amennyiben valamilyen hibát észlel a termékben a lehető legrövidebb időn belül vegye fel velünk a kapcsolatot az info@zemse.hu e-mail címen. Kérjük továbbá, hogy csatoljon fotót a termékről és írja le, hogy mi történt, ez alapján gyorsabban és pontosabban tudunk segíteni Önnek. A terméket soha ne próbálja megjavítani! A nem megfelelő eszköz és a szakértelem hiányában javíthatatlanul károsíthatja a terméket!
JÓTÁLLÁS VAGYIS GARANCIA
Milyen esetben élhet Ön a jótállási jogával?
Hibás teljesítés esetén az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról szóló 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet alapján az Eladó egyes termékei jótállásra kötelesek.
Jogszabály írja elő a jótállás biztosítását az olyan tartós fogyasztási cikkek (pl.: ékszerek és órák) és alkatrészeik esetében, amelyek vásárlási értéke a 10 000 Ft-ot meghaladja.
Önt milyen jogok és milyen határidőn belül illetik meg jótállás alapján?
A Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény, az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról szóló 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet, a fogyasztó és vállalkozás közötti szerződés keretében eladott dolgokra vonatkozó szavatossági és jótállási igények intézésének eljárási szabályairól szóló 19/2014. (IV. 29.) NGM rendelet (a továbbiakban: NGM rendelet) alapján a fogyasztónak minősülő Felhasználó felé történő hibás teljesítés esetén a Szolgáltató bizonyos termékek értékesítése kapcsán jótállásra köteles
Az ezen esetkörbe nem tartozó termékek esetén (10 000 Ft alatti termékek) a vásárló a kellékszavatossági vagy termékszavatossági jogával élhet. Ugyanakkor az Eladó ezen esetkörbe tartozó termékek (10 000 Ft alatti) esetén is vállal önkéntesen szerződéses jótállást, ami szintén 1 év.
A jótállási igény a jótállási határidőben érvényesíthető.
Jótállás időtartama:
- 10 000 forintot elérő, de 100 000 forintot meg nem haladó eladási ár esetén 1 év,
- 100 000 forintot meghaladó, de 250 000 forintot meg nem haladó eladási ár esetén 2 év,
- 250 000 forint eladási ár felett 3 év.
A jótállási határidő a termék Vásárló részére történő átadása, vagy ha az üzembe helyezést a Szolgáltató vagy annak megbízottja végzi, az üzembe helyezés napjával kezdődik.
Ha a Vásárló a terméket az átadástól számított hat hónapon túl helyezteti üzembe, akkor a jótállási határidő kezdő időpontja a termék átadásának napja.
A fogyasztási cikk kijavítása esetén a jótállás időtartama meghosszabbodik a javításra átadás napjától kezdve azzal az idővel, amely alatt a Vásárló a fogyasztási cikket a hiba miatt rendeltetésszerűen nem használhatta.
Amennyiben a megvásárolt termék a 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet hatálya alá tartozó új tartós fogyasztási cikk, és a törvény által előírt kötelező jótállás időtartama alatt a vásárolt termék meghibásodik, a Vásárló ugyanazokat az igényeket érvényesítheti a Szolgáltatóval szemben, amelyeket a kellékszavatosság esetében. Így lehetősége van – a fentebb "Kellékszavatosság" alcím alatt írt sorrend szerint – kijavítást, kicserélést vagy árleszállítást kérni, illetve elállni a szerződéstől.
Amennyiben egy megvásárolt termékre van jótállás, akkor a szavatossági jogok és a jótállásból eredő jogosultságok párhuzamosan érvényesíthetők.
A Vásárló a kijavítás iránti igényét választása szerint a Szolgáltató székhelyén, bármely telephelyén, fióktelepén és a Szolgáltató által a jótállási jegyen feltüntetett javítószolgálatnál közvetlenül is érvényesítheti.
A jótállási igény jótállási jegy bemutatásával érvényesíthető, nem feltétel a felbontott csomagolás visszaszolgáltatása.
Amennyiben Szolgáltató elmulasztja a jótállási jegyet átadni Vásárlónak, Vásárló a vásárlásról szóló bizonylat (számla vagy nyugta) bemutatásával gyakorolhatja jogait.
A Szolgáltatónak továbbra is „törekednie kell” a termék 15 napon belüli javítására. Ha a javítási idő a 15 napot meghaladja, akkor a vállalkozás a fogyasztót legkésőbb a 15. napon tájékoztatni köteles a javítás várható időtartamáról (ezt a tájékoztatást a fogyasztóvédelem ellenőrizheti). A tájékoztatás történhet elektronikus úton is, ha ehhez a Vásárló előzetesen hozzájárult.
Amennyiben az első alkalommal történő javítás során a Szolgáltató részéről megállapítást nyer, hogy termék nem javítható, a Vásárló eltérő rendelkezése hiányában a Szolgáltató köteles a terméket nyolc napon belül kicserélni. Amennyiben erre nincs lehetőség, a Szolgáltató köteles a Vásárló által bemutatott, a termék ellenértékének megfizetését igazoló bizonylaton feltüntetett vételárat nyolc napon belül a Vásárló részére visszatéríteni.
Amennyiben a jótállási időn belül három alkalommal történő kijavítást követően ismét meghibásodik a termék és a Vásárló nem igényli a vételár arányos leszállítását, illetve a terméket nem kívánja Szolgáltató költségére kijavítani vagy kijavíttatni, a Szolgáltató 8 napon belül köteles a terméket kicserélni vagy – ha a kicserélésre nincs lehetőség – a vételárat a Vásárlónak megtéríteni. A háromszori javítás nem ugyanazon hibára vonatkozik!
Ha a jótállási igény bejelentését követő 30. napig nem kerül sor a kijavításra, akkor ettől az időponttól számított 8 napon belül Szolgáltató köteles a terméket kicserélni, vagy – ha a kicserélésre nincs lehetőség – a vételárat a Vásárlónak megtéríteni.
Vásárló ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és jótállási igényt, illetve termékszavatossági és jótállási igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthet, egyébként viszont Vásárlót a jótállásból fakadó jogok a kellékszavatossági és a termékszavatossági jogosultságoktól függetlenül megilletik.
Az eredeti csomagolás megőrzése nem kötelező jótállás érvényesítéséhez!
Mikor mentesül a vállalkozás a jótállási kötelezettsége alól?
A vállalkozás jótállási kötelezettsége alól csak abban az esetben mentesül, ha bizonyítja, hogy a hiba oka a teljesítés után keletkezett.
Felhívom a figyelmét, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és jótállási igényt, illetve termékszavatossági és jótállási igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthet, egyébként viszont Önt a jótállásból fakadó jogok az 1. és a 2. pontban meghatározott jogosultságoktól függetlenül megilletik.
A jótállás - hétköznapi és közismert nevén „garancia” - azt jelenti, hogy a jótállást nyújtó fél (eladó) a hibátlan teljesítésért olyképpen felel, hogy a jótállás időtartama alatt felmerült minőségi kifogás esetén a felelősség alól csakis akkor mentesül, ha bizonyítja, hogy a hiba oka a teljesítés után, jellemzően a termék fogyasztó által történő nem rendeltetésszerű használata vagy kezelése miatt keletkezett.
A jótállásból eredő jogokat a dolog tulajdonjogának átruházása esetén az új tulajdonos érvényesítheti a jótállást vállaló kötelezettel szemben.
A jótállási igény a jótállási határidőben érvényesíthető.
Kötelező jótállás esetén ez egy év, szerződéses jótállásnál a jótállást keletkeztető jognyilatkozatban rögzített határidő az irányadó.
Ha a jótállásra kötelezett (a termék eladója, a szolgáltatásnyújtást teljesítő fél) kötelezettségének a jogosult (vevő) felhívására - megfelelő határidőben - nem tesz eleget, a jótállási igény a felhívásban tűzött határidő elteltétől számított három hónapon belül akkor is érvényesíthető bíróság előtt, ha a jótállási idő már eltelt. E határidő elmulasztása jogvesztéssel jár. A jótállási igény érvényesítésére egyebekben a kellékszavatossági jogok gyakorlására vonatkozó szabályokat kell megfelelően alkalmazni.
A jogosult (vevő) a választott kellékszavatossági jogáról másikra térhet át. Az áttéréssel okozott költséget köteles a kötelezettnek (a termék eladója, a szolgáltatásnyújtást teljesítő fél) megfizetni, kivéve, ha az áttérésre a kötelezett (a termék eladója, a szolgáltatásnyújtást teljesítő fél) adott okot, vagy az áttérés egyébként indokolt volt.
Három munkanapon belüli csereigény
Webáruházon keresztüli értékesítés esetén is érvényesül a három munkanapon belüli csereigény intézménye. Három munkanapon belüli csereigényt a 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet alá tartozó tartós fogyasztási cikkek esetében lehet érvényesíteni, amely szerint, ha a 3 munkanapon belül érvényesíti valaki a csereigény intézményét, akkor az eladónak ezt úgy kell értelmeznie, hogy a termék az eladáskor már hibás volt és minden további nélkül a terméket ki kell cserélnie.
Kérjük amennyiben valamilyen hibát észlel a termékben a lehető legrövidebb időn belül vegye fel velünk a kapcsolatot az info@zemse.hu e-mail címen. Kérjük továbbá, hogy csatoljon fotót a termékről és írja le, hogy mi történt, ez alapján gyorsabban és pontosabban tudunk segíteni Önnek. A terméket soha ne próbálja megjavítani! A nem megfelelő eszköz és a szakértelem hiányában javíthatatlanul károsíthatja a terméket!
A VÁSÁRLÁSTÓL VALÓ ELÁLLÁSI/FELMONDÁSI JOG
A fogyasztónak minősülő vásárló a szerződéstől 14 naptári napon belül (beleértve a 14. naptári napot is) indokolás nélkül elállhat. Ennek módjáról a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet rendelkezik. A fogyasztó az elállási jogát attól a naptól kezdve gyakorolhatja, amikor az árut átvette. A fogyasztó ezen jogát a jogszabályoknak megfelelően a termék megrendelése és az áruátvétele közti időben is gyakorolhatja.
Fogyasztónak a Ptk. 8:1. § 1. bekezdés 3. pontja szerint csak a szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körén kívül eljáró természetes személy minősül, így jogi személyek nem élhetnek az indokolás nélküli elállási joggal!
A fogyasztó a 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet 20. §-ban biztosított jogát az erre vonatkozó egyértelmű nyilatkozat útján, vagy a honlapról is letölthető nyilatkozat-minta felhasználásával gyakorolhatja.
Nyilatkozatát elküldheti e-mailben az info@zemse.hu címre vagy postai úton levelezési címünkre: 1111 Budapest, Bertalan Lajos utca 19 fsz 3.
A fogyasztó elállási nyilatkozatának érvényessége
Az elállási jogot határidőben érvényesítettnek kell tekinteni, ha a fogyasztó nyilatkozatát határidőn belül elküldi. A határidő 14 nap.
A fogyasztót terheli annak bizonyítása, hogy az elállás jogát e rendelkezéssel összhangban gyakorolta.
Az Eladó a fogyasztó elállási nyilatkozatát annak megérkezését követően köteles elektronikus adathordozón haladéktalanul visszaigazolni, amennyiben az internetes honlapján is biztosítja a fogyasztó számára az elállási jog gyakorlását.
AZ ELADÓ KÖTELEZETTSÉGEI A FOGYASZTÓ ELÁLLÁSA ESETÉN
Az Eladó visszatérítési kötelezettsége
Ha a fogyasztó a 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet 22. §-nak megfelelően eláll a szerződéstől, az Eladó legkésőbb az elállásról való tudomásszerzésétől számított tizennégy napon belül visszatéríti a fogyasztó által ellenszolgáltatásként megfizetett teljes összeget, ideértve a teljesítéssel összefüggésben felmerült költségeket, így a szállítási díjat is. Felhívjuk a figyelmét, hogy ez a rendelkezés nem vonatkozik a legkevésbé költséges szokásos fuvarozási módtól eltérő fuvarozási mód választásával okozott többletköltségekre.
Az Eladó visszatérítési kötelezettségének módja
A 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet 22. §-nak megfelelő elállás vagy felmondás esetén az Eladó a fogyasztónak visszajáró összeget a fogyasztó által igénybe vett fizetési móddal megegyező módon téríti vissza. A fogyasztó kifejezett beleegyezése alapján az Eladó a visszatérítésre más fizetési módot is alkalmazhat, de a fogyasztót ebből adódóan semmilyen többletdíj nem terhelheti. A Fogyasztó által hibásan és/vagy pontatlanul megadott bankszámlaszám vagy postai cím következtében történő késedelem miatt az Eladó-t felelősség nem terheli.
Többletköltségek
Ha a fogyasztó kifejezetten a legkevésbé költséges szokásos fuvarozási módtól eltérő fuvarozási módot választ, az Eladó nem köteles visszatéríteni az ebből eredő többletköltségeket. Ilyen esetben a feltüntetett általános szállítási díjtételek erejéig áll fenn visszatérítési kötelezettségünk.
Visszatartási jog
Az Eladó mindaddig visszatarthatja a fogyasztónak visszajáró összeget, amíg a fogyasztó a terméket vissza nem szolgáltatta, vagy kétséget kizáróan nem igazolta, hogy azt visszaküldte; a kettő közül a korábbi időpontot kell figyelembe venni. Utánvéttel vagy postán maradó vagy csomagautomatás küldeményeket nem áll módunkban elfogadni.
A FOGYASZTÓ KÖTELEZETTSÉGEI ELÁLLÁSA VAGY FELMONDÁSA ESETÉN
A termék visszaszolgáltatása
Ha a fogyasztó a 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet 22. §-nak megfelelően eláll a szerződéstől, köteles a terméket haladéktalanul, de legkésőbb az elállás közlésétől számított tizennégy napon belül visszaküldeni, illetve az Eladónak vagy az Eladó által a termék átvételére meghatalmazott személynek átadni. A visszaküldés határidőben teljesítettnek minősül, ha a fogyasztó a terméket a határidő lejárta előtt elküldi.
A termék visszaszolgáltatásával kapcsolatos közvetlen költségek viselése
A fogyasztó viseli a termék visszaküldésének közvetlen költségét. A terméket az Eladó címére kell visszaküldeni. Ha a fogyasztó a teljesítés megkezdését követően felmondja az üzlethelyiségen kívül vagy távollévők között kötött - szolgáltatás nyújtásra vonatkozó - szerződést, köteles a felmondás vállalkozással való közlése időpontjáig teljesített szolgáltatással arányos díjat a vállalkozás számára megfizetni. A fogyasztó által arányosan fizetendő összeget a szerződésben megállapított ellenszolgáltatás adóval növelt teljes összege alapján kell megállapítani. Ha a fogyasztó bizonyítja, hogy az ily módon megállapított teljes összeg túlzottan magas, az arányos összeget a szerződés megszűnésének időpontjáig teljesített szolgáltatások piaci értéke alapján kell kiszámítani. Kérjük vegye figyelembe, hogy utánvéttel vagy portósan visszaküldött terméket nem áll módunkban átvenni.
Fogyasztó felelőssége az értékcsökkenésért
A fogyasztó a termék jellegének, tulajdonságainak és működésének megállapításához szükséges használatot meghaladó használatból eredő értékcsökkenésért felel.
TERMÉKVISSZAKÜLDÉS MENETE
- Elállási nyilatkozat elküldése (e-mailben vagy postán) 14 napon belül
- Termék gondos becsomagolása minden tartozékával együtt (erre a célra használható az általunk küldött csomagolás, doboz is)
- Lezárt csomag elküldése postai úton vagy a fogyasztó által rendelt futár szolgáltatással a levelezési címünkre 14 napon belül (1111 Budapest, Bertalan Lajos utca 19 fsz 3.)
- Termék visszaszolgáltatása után vagy a termék elküldéséről kapott igazolás után Eladó visszaszolgáltatja a vásárlás összegét.
AZ ELÁLLÁSI JOG AZ ALÁBBI ESETEKBEN NEM GYAKOROLHATÓ
Az Eladó kifejezetten felhívja az Ön figyelmét, hogy Ön nem gyakorolhatja elállási jogát a 45/2014 (II.26.) Korm. Rendelet 29. §. (1) bekezdésében foglalt esetekben:
a) a szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés esetében a szolgáltatás egészének teljesítését követően, ha a vállalkozás a teljesítést a fogyasztó kifejezett, előzetes beleegyezésével kezdte meg, és a fogyasztó tudomásul vette, hogy a szolgáltatás egészének teljesítését követően felmondási jogát elveszíti;
b) olyan termék vagy szolgáltatás tekintetében, amelynek ára, illetve díja a pénzpiac vállalkozás által nem befolyásolható, az elállási jog gyakorlására meghatározott határidő alatt is lehetséges ingadozásától függ;
c) olyan nem előre gyártott termék esetében, amelyet a fogyasztó utasítása alapján vagy kifejezett kérésére állítottak elő, vagy olyan termék esetében, amelyet egyértelműen a fogyasztó személyére szabtak;
d) romlandó vagy minőségét rövid ideig megőrző termék tekintetében;
e) olyan zárt csomagolású termék tekintetében, amely egészségvédelmi vagy higiéniai okokból az átadást követő felbontása után nem küldhető vissza;
f) olyan termék tekintetében, amely jellegénél fogva az átadást követően elválaszthatatlanul vegyül más termékkel;
g) olyan alkoholtartalmú ital tekintetében, amelynek tényleges értéke a vállalkozás által nem befolyásolható módon a piaci ingadozásoktól függ, és amelynek áráról a felek az adásvételi szerződés megkötésekor állapodtak meg, azonban a szerződés teljesítésére csak a megkötéstől számított harmincadik napot követően kerül sor;
h) olyan vállalkozási szerződés esetében, amelynél a vállalkozás a fogyasztó kifejezett kérésére keresi fel a fogyasztót sürgős javítási vagy karbantartási munkálatok elvégzése céljából;
i) lezárt csomagolású hang-, illetve képfelvétel, valamint számítógépes szoftver példányának adásvétele tekintetében, ha az átadást követően a fogyasztó a csomagolást felbontotta;
j) hírlap, folyóirat és időszaki lap tekintetében, az előfizetéses szerződések kivételével;
k) nyilvános árverésen megkötött szerződések esetében;
l) lakáscélú szolgáltatás kivételével szállásnyújtásra irányuló szerződés, fuvarozás, személygépjármű-kölcsönzés, étkeztetés vagy szabadidős tevékenységekhez kapcsolódó szolgáltatásra irányuló szerződés esetében, ha a szerződésben meghatározott teljesítési határnapot vagy határidőt kötöttek ki;
m) a nem tárgyi adathordozón nyújtott digitális adattartalom tekintetében, ha a vállalkozás a fogyasztó kifejezett, előzetes beleegyezésével kezdte meg a teljesítést, és a fogyasztó e beleegyezésével egyidejűleg nyilatkozott annak tudomásul vételéről, hogy a teljesítés megkezdését követően elveszíti az elállási jogát.
ELÁLLÁSI/FELMONDÁSI NYILATKOZAT-MINTA
(csak a szerződéstől való elállási/felmondási szándék esetén töltse ki és juttassa vissza)
Címzett:
ZEMSE Design Bt. 1111 Budapest, Bertalan Lajos u. 19. fsz. 3. (levelezési címünk)
Alulírott/ak kijelentem/kijelentjük, hogy gyakorlom/gyakoroljuk elállási/felmondási jogomat/jogunkat az alábbi termék/ek adásvételére irányuló szerződés tekintetében:
Szerződéskötés időpontja /átvétel időpontja: ……………………………………………
A fogyasztó(k) neve: ………………………………………….
A fogyasztó(k) címe: ………………………………………….
A fogyasztó(k) aláírása: ……………………………………… (kizárólag papíron tett nyilatkozat esetén)
Kelt: ………………………………………
SZEMÉLYISÉGI JOGOK VÉDELME
A felhasználók személyiségi jogainak bizalmas kezelése nagyon fontos számunkra, ezért a Szolgáltató nem adja át az adatokat külső személyeknek vagy szervezeteknek. Az adatbázisunkban fenntartott információkat felhasználjuk a felmerülő kérdések, viták megoldása esetén. A regisztrálás alatt minden esetben átnézheti és megváltoztathatja a megadott információkat. A Szolgáltató a hazai adatvédelmi törvény rendelkezéseinek megfelelően esetenként együttműködhet a helyi, országos vagy nemzetközi hatóságokkal, amelyek, az adatvédelmi tv. által előírt tartalmú és formájú megkérésére, kötelesek vagyunk a szükséges személyi azonosító információkat kiadni az zemse.hu felhasználókról.
Az adatkezelésről bővebben az Zemse.hu Webáruház adatkezelési tájékoztatójában olvashat.
SZERZŐI JOGOK
A www.zemse.hu weblap felületein található összes adat, leírás, tájékoztató szöveg, kép illetve az oldal grafikai és technikai szerkezete, funkcióinak megvalósítási módja, az ezen oldalakon látható formában a DOMAIN TULAJDONOS kizárólagos tulajdonát képezik. Ezek felhasználása a jogtulajdonos hozzájárulása nélkül a szerzői jogok megsértését jelenti és jogi következményeket von maga után. A honlap információi előzetes írásos beleegyezés után kizárólag a forrás megjelölésével alkalmazhatóak. Szolgáltató a termékekről készült fotók más oldalakon való leközlésükhöz csak a forrás megjelölésével járul hozzá, előzetes beleegyezésével. A fotózási kellékek nem tartoznak a termék(ek)hez, a modelles fotókat csak illusztrációs célból kerülnek megjelenésre, ezek nem mindig kapcsolódnak közvetlenül a konkrét termékhez!
Szolgáltató igyekszik valósághű fényképeket készíteni termékeiről, a fotók színárnyalatainak észlelése a készülék monitor beállításaitól is nagyban függ, ezért a kiszállított termék színének a Megrendelő szubjektív elvárásaitól való kismértékű különbözősége előfordulhat.
A zemse.hu weboldalon található egyedi termékek, ékszerek, az értékesítésre kínált termékekről készült fotók, az ékszerekhez készített egyedi tervezésű csomagolás, továbbá egyéb grafikai alkotások a szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI törvény értelmében szerzői művek, így a törvényben foglalt szerzői jogvédelem alatt állnak!
FELELŐSSÉGKORLÁTOZÁS
A zemse.hu-n keresztül történő vásárlás feltételezi a Vásárló részéről az Internet lehetőségeinek és korlátainak ismeretét és elfogadását. A felhasználó, illetve Vásárló tudomásul veszi, hogy a böngészéssel és a vásárlással kapcsolatos esetleges kockázatokat saját magának kell felmérnie, illetőleg magának kell gondoskodni a számítógépe biztonságos használatáról és az azon tárolt adatok védelméről.
A ZEMSE nem felel a vis maiorból eredő, vagy egyéb, az irányításán kívül eső események okán bekövetkező károkért, ideértve, de nem kizárólagosan a
· a weboldal használatából, vagy üzemzavarából,
· az adatok bárki által történő megváltoztatásából,
· az információtovábbítási késedelemből adódó,
· vírusok okozta,
· szoftverhibából, internetes hálózat hibájából, egyéb technikai jellegű hibából eredő,
· vonal, vagy rendszerhibából adódó,
· a beszállítótól származó téves információkból eredő károkért.
Szolgáltató jogosult a vásárlás feltételeit és szabályait, a jelen szabályzatot bármikor indoklás nélkül - rövid felhívásban tájékoztatva a felhasználókat - egyoldalúan módosítani. A módosítások a közzétételük időpontjától kezdve hatályosak és alkalmazandók.
Árváltozás esetén a változást megelőzően feladott megrendelés esetében a régi - változást megelőző - ár érvényes és került felszámításra.
FOGALMAK
Áru: a Honlap kínálatában szereplő, a Honlapon értékesítésre szánt:
- ingó dolog, ideértve a tartályban, palackban vagy egyéb módon korlátozott mennyiségben vagy meghatározott űrtartalommal kiszerelt víz, gáz és villamos energia, valamint
- ingó dolog, amely digitális tartalmat vagy digitális szolgáltatást foglal magában vagy azzal össze van kapcsolva, olyan módon, hogy az érintett digitális tartalom vagy digitális szolgáltatás hiányában az áru nem tudná betölteni funkcióit (a továbbiakban: a digitális elemeket tartalmazó áru)
Digitális elemeket tartalmazó áru: ingó dolog, amely digitális tartalmat vagy digitális szolgáltatást foglal magában, vagy azzal össze van kapcsolva, olyan módon, hogy az érintett digitális tartalom vagy digitális szolgáltatás hiányában az áru nem tudná betölteni funkcióit
Felek: Eladó és Vevő együttesen
Fogyasztó: a szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körén kívül eljáró természetes személy
Fogyasztói szerződés: olyan szerződés, melynek egyik alanya fogyasztónak minősül
Funkcionalitás: a digitális elemeket tartalmazó áru, a digitális tartalom vagy a digitális szolgáltatás azon képessége, hogy a céljának megfelelő funkciókat betöltse
Gyártó: az Áru előállítója, importált Áru esetén az Árut az Európai Unió területére behozó importőr, valamint bármely olyan személy, aki vagy amely az Árun nevének, védjegyének vagy egyéb megkülönböztető jelzésének feltüntetésével önmagát gyártóként tünteti fel
Interoperabilitás: a digitális elemeket tartalmazó áru, a digitális tartalom vagy a digitális szolgáltatás azon képessége, hogy együtt tudjon működni olyan hardverrel és szoftverrel, amely eltér attól, amellyel az azonos típusú árukat, digitális tartalmat vagy digitális szolgáltatásokat általában együtt használják
Kompatibilitás: a digitális elemeket tartalmazó áru, a digitális tartalom vagy a digitális szolgáltatás azon képessége, hogy - átalakítás szükségessége nélkül - együtt tudjon működni olyan hardverrel vagy szoftverrel, amellyel az azonos típusú árukat, digitális tartalmat vagy digitális szolgáltatásokat általában együtt használják
Honlap: a jelen weboldal, amely a szerződés megkötésére szolgál
Szerződés: Eladó és Vevő között a Honlap és elektronikus levelezés igénybevételével létrejövő adásvételi szerződés
Tartós adathordozó: bármely olyan eszköz, amely lehetővé teszi a fogyasztó vagy a vállalkozás számára a személyesen neki címzett adatoknak a jövőben is hozzáférhető módon és az adat céljának megfelelő ideig történő tárolását, valamint a tárolt adatok változatlan formában történő megjelenítését
Távollévők közötti kommunikációt lehetővé tévő eszköz: olyan eszköz, amely alkalmas a felek távollétében – szerződés megkötése érdekében – szerződési nyilatkozat megtételére. Ilyen eszköz különösen a címzett vagy a címzés nélküli nyomtatvány, a szabványlevél, a sajtótermékben közzétett hirdetés megrendelőlappal, a katalógus, a telefon, a telefax és az internetes hozzáférést biztosító eszköz
Távollévők között kötött szerződés: olyan fogyasztói szerződés, amelyet a szerződés szerinti Áru vagy szolgáltatás nyújtására szervezett távértékesítési rendszer keretében a felek egyidejű fizikai jelenléte nélkül úgy kötnek meg, hogy a szerződés megkötése érdekében a szerződő felek kizárólag távollévők közötti kommunikációt lehetővé tévő eszközt alkalmaznak
Vállalkozás: a szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körében eljáró személy
Vevő/Ön: a Honlapon keresztül vételi ajánlatot tevő szerződést kötő személy
Jótállás: A fogyasztó és a vállalkozás között kötött szerződések esetén (a továbbiakban: fogyasztói szerződés) a Polgári Törvénykönyv szerinti,
- a szerződés teljesítéséért vállalt jótállás, amelyet a vállalkozás a szerződés megfelelő teljesítéséért a jogszabályi kötelezettségén túlmenően vagy annak hiányában önként vállal, valamint
- a jogszabályon alapuló kötelező jótállás
Vételár: az Áruért, valamint a digitális tartalom szolgáltatásáért fizetendő ellenszolgáltatás.
PANASZKEZELÉS
A ZEMSE célja, hogy valamennyi megrendelést megfelelő minőségben, a megrendelő teljes megelégedettsége mellett teljesítsen. Amennyiben az Ügyfélnek mégis valamilyen panasza van a termékkel, a szerződéssel vagy annak teljesítésével kapcsolatban, úgy panaszát az info@zemse.hu e-mail címen írásban terjesztheti elő.
A Szolgáltató az írásbeli panaszt a beérkezését követően harminc napon belül köteles megvizsgálni és érdemben megválaszolni továbbá intézkedni arról, hogy a válasz az Ügyfélhez eljusson. Ha a panaszt a Szolgáltató elutasítja, köteles álláspontját az elutasításra vonatkozó érdemi válaszában megindokolni.
A panaszról felvett jegyzőkönyvet és a válasz másolati példányát a Szolgáltató köteles öt évig megőrizni.
Amennyiben a Szolgáltató és az Ügyfél között esetlegesen fennálló fogyasztói jogvita a Szolgáltatóval való tárgyalások során nem rendeződik, az alábbi jogérvényesítési lehetőségek állnak fent az Ügyfél számára:
• Panasztétel a fogyasztóvédelmi hatóságoknál - Amennyiben Ügyfél fogyasztói jogainak megsértését észleli, jogosult panasszal fordulni a lakóhelye szerint illetékes fogyasztóvédelmi hatósághoz. A panasz elbírálását követően a hatóság dönt a fogyasztóvédelmi eljárás lefolytatásáról. Az illetékes kormányhivatalok listája a http://www.kormanyhivatal.hu/hu/elerhetosegek oldalon elérhető.
• Békéltető testület - A termékek minőségével, biztonságosságával és a termékfelelősségi szabályok alkalmazásával, valamint a szerződés megkötésével és teljesítésével kapcsolatos fogyasztói jogvita bíróságon kívüli, békés rendezése céljából az Ügyfél eljárást kezdeményezhet a lakóhelye vagy tartózkodási helye szerint illetékes békéltető testületnél illetve fordulhat a Szolgáltató székhelye szerint illetékes szakmai kamara mellett működő békéltető testülethez. Békéltető Testületre vonatkozó szabályok alkalmazásában fogyasztónak minősül a külön törvény szerinti civil szervezet, egyház, társasház, lakásszövetkezet, mikro-, kis- és középvállalkozás is, aki árut vesz, rendel, kap, használ, igénybe vesz, vagy az áruval kapcsolatos kereskedelmi kommunikáció, ajánlat címzettje. Budapesti Békéltető Testület elérhetőségei:
1016 Budapest, Krisztina krt. 99. III. em. 310.
Levelezési cím: 1253 Budapest, Pf.: 10.
Telefon: +36 1 /488-2131
E-mail: bekelteto.testulet@bkik.hu
Budapesti Békéltető Testület weboldala: https://bekeltet.bkik.hu/
Az Ügyfél lakóhelye (tartózkodási helye) alapján az alábbi linken elérhető békéltető testületekhez fordulhat a fogyasztói jogvita rendezése érdekében. Szolgáltató köteles a Békéltető testületi eljárásokban részt venni. Jelen pont értelmében együttműködésnek minősül a válaszirat küldése is.
A magyar fogyasztók nemzetközi webshoppal kapcsolatos vitáját és a külföldi fogyasztók, magyar webáruházzal kapcsolatos problémáját is a Budapesti Békéltető Testület segíti
Kötelezettséget vállalunk az alternatív vitarendezési fórum igénybevételére a fogyasztói jogvitáik rendelkezéséhez. Az Európai Bizottság által fejlesztett és üzemeltetett online vitarendezési platformot a linkre kattintva érheti el, mint nemzetközi vitarendezési fórum:
https://webgate.ec.europa.eu/odr/main/index.cfm
Az online vitarendezési platform használata regisztrációt igényel az Európai Bizottság rendszerében, majd bejelentkezés után a fogyasztó benyújthatja panaszát a honlapokon keresztül, ha nem sikerült közvetlenül rendeznie a jogvitáját a vállalkozással.
A panasz benyújtását követően az online vitarendezési platform azonnal továbbítja azt az ellenérdekű félnek. Ezt követően az érintetteknek meg kell egyezniük egy alternatív vitarendezési fórumról, amely végső soron el fog járni a közöttük fennálló ügyben. Az okról, a fórumokról, amelyek eljárhatnak az esetükben, a platform tájékoztatja a feleket. Amint megszületik a megállapodás a vitarendezési fórumról, az online platform oda továbbítja a panaszt.
Ha a feleknek nem sikerül 30 napon belül megegyezniük, vagy ha a platform sem tud a benyújtott adatok alapján olyan alternatív vitarendezési fórumot azonosítani, amelynek hatásköre van eljárni, a panasz további feldolgozására nem kerül sor.
- Bírósági eljárás - Ügyfél jogosult a fogyasztói jogvitából származó követelésének bíróság előtti érvényesítésére polgári eljárás keretében a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény, valamint a Polgári Perrendtartásról szóló 2016. évi CXXX. törvény rendelkezései szerint.
A panaszról felvett jegyzőkönyvnek tartalmaznia kell az alábbiakat:
a) fogyasztó neve, lakcíme,
b) a panasz előterjesztésének helye, ideje, módja,
c) a fogyasztó panaszának részletes leírása, a fogyasztó által bemutatott iratok, dokumentumok és egyéb bizonyítékok jegyzéke,
d) a vállalkozás nyilatkozata a fogyasztó panaszával kapcsolatos álláspontjáról, amennyiben a panasz azonnali kivizsgálása lehetséges,
e) a jegyzőkönyvet felvevő személy és - telefonon vagy egyéb elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával közölt szóbeli panasz kivételével - a fogyasztó aláírása,
f) a jegyzőkönyv felvételének helye, ideje,
g) telefonon vagy egyéb elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával közölt szóbeli panasz esetén a panasz egyedi azonosítószáma.
Az írásbeli panaszt a vállalkozás - ha az Európai Unió közvetlenül alkalmazandó jogi aktusa eltérően nem rendelkezik - a beérkezését követően harminc napon belül köteles írásban érdemben megválaszolni és intézkedni annak közlése iránt. Ennél rövidebb határidőt jogszabály, hosszabb határidőt törvény állapíthat meg. A panaszt elutasító álláspontját a vállalkozás indokolni köteles.
A vállalkozás a panaszról felvett jegyzőkönyvet és a válasz másolati példányát öt évig köteles megőrizni, és azt az ellenőrző hatóságoknak kérésükre bemutatni.
A panasz elutasítása esetén a vállalkozás köteles a fogyasztót írásban tájékoztatni arról, hogy panaszával - annak jellege szerint - mely hatóság vagy békéltető testület eljárását kezdeményezheti.
A vállalkozást a békéltető testületi eljárásban együttműködési kötelezettség terheli, ennek keretében köteles a (8) bekezdésben rögzített tartalommal, az ott említett határidőn belül válasziratát megküldeni a békéltető testület számára. A fogyasztói jogviták online rendezéséről, valamint a 2006/2004/EK rendelet és a 2009/22/EK irányelv módosításáról szóló, 2013. május 21-i 524/2013/EU európai parlamenti és tanácsi rendelet alkalmazásának kivételével a vállalkozás a meghallgatáson egyezség létrehozatalára feljogosított személy részvételét biztosítani köteles. Amennyiben a vállalkozás székhelye, telephelye vagy fióktelepe nem a területileg illetékes békéltető testületet működtető kamara szerinti megyébe van bejegyezve, a vállalkozás együttműködési kötelezettsége a fogyasztó igényének megfelelő írásbeli egyezségkötés lehetőségének felajánlására terjed ki.
2024. 10. 25.
ZEMSE Design Bt.